כל מה שצריך לדעת על וי כחול בפייסבוק

הוי כחול בפייסבוק: מה המשמעות ואיך זה משפיע עליך?

לא משנה אם אתם גולשים בפייסבוק אמיצים או מתלבטים אם לכתוב פוסט חדש, הוי הכחול ששוכן ליד שמותיהן של אצלנו בברוכים הבאים בפייסבוק למשחק תפקידים לא קטן. אז מה באמת הוא אומר? האם זה אומר שנבחרתם להיות האליטה של הרשת החברתית? עובדים לראש ועד? בצה”ל? או פשוט שלא עסקת מספיק בשבועות האחרונים? בואו נצלול לתוך הוויה הסודית של הוי הכחול!

מהו הוי הכחול הזה בעצם?

בואו נתחיל מהבסיס. הוי הכחול, הידוע גם כ”וי מאושר”, הוא סימן שמציין חשבון מאושר בפייסבוק. לא מדובר באיזושהי מדבקה שנדבקה על ידי ילדיכם – אלא علامי מרהיב שמרמז שאתם מתעסקים עם דמויות חשובות ואנשים מוכרים. בכל פעם שאתם רואים את הוי הזה, תדעו שמישהו שם בחוץ מבלים ומתחילים לשחק עם “אם רק נוכל לאמת את הכרטיס שלך”…

אבל מי באמת מקבל את הוי הזה?

  • אתרי חדשות ובלוגים מוכרים
  • סלבריטאים רמים
  • חברות גדולות ומוכרות
  • כל מי שקרוב למסך חייב להיות מוכר

כלומר, אם אתה רוצה גם, תצטרך להחזיק בידע על לפחות שלושה סוסים שחיים באוסטרליה, או למשוך חשבוניות מהפאנל של “מתי נעשה זאת?”. המושג “וי מאושר” בעצם הפך לאזכרה עליונה בעולם הדיגיטלי.

מה היתרונות של הוי הכחול?

מסתבר שהוי הכחול מגיע גם עם כמה יתרונות שצפויים להפוך את כל חוויית השימוש שלכם בפייסבוק למהנה יותר:

  • אמינות: הוי הכחול אומר שאפשר לסמוך על המידע המגיע מהחשבון הזה.
  • הרחבת הגעה: תמצאו יותר אנשים שיתגו אתכם בהודעות ובעיקר ידברו עליכם.
  • המודעות הגבוהה: נוכחות גבוהה יותר ברשתות חברתיות.
  • מוניטין: גאווה חסרת גבולות, אם אפשר לומר.

סיבה למאבק:

אבל רגע, מעבר להנאות ושיופים באוויר, הוי הכחול הזה גם מביא עימו חובות:

  • אתם נחשבים לנציגים של המותג שלכם ואנשים מצפים מכם לתוכן איכותי.
  • יותר תשומת לב – וזו לא תמיד תשומת לב חיובית.
  • מחויבות גבוהה יותר – אם אתם נעלמים, רוח הרפאים של הפייסבוק לא תרפה מכם.

האם הוי הכחול שווה את זה?

זו השאלה האמיתית. האם אתם רוצים לנהל את חייכם הידועים? מעניין, נכון? כשאתם חושבים על זה, ייתכן שהויי הכחול לא שוה את כל הטירחה והשיחות המיותרות. מצד שני, נוצרת תחושת חשיבות או יוקרתיות כשאתם עוסקים בשיחה עם תאגידי השיווק.

אז מה עושים אם אתם לא מוזמנים לאירוע של הוי הכחול?

  • אל תתייאשו: היו פעילים, תשתתפו בפורומים, תתחברו לאנשים עם תכנים מעניינים.
  • חפשו אתגרים: שפרו את החשבון שלכם על ידי תוכן מעניין.
  • תבנו את המותג שלכם: הפרסונה שלכם מתעצבת, אז תנו לה להיות באזור הנוחות שלה.

מה המסתורין שבחיים שהמלכה בפייסבוק עדיין לא גילתה?

אחד הדברים המצחיקים שלא נדבר עליהם זה איך לפייסבוק יש יכולת להשאיר אותנו על קצות האצבעות. כל פעם שאנחנו פותחים את האפליקציה, יש דחף לסקר מה קורה לאנשים האחרים. באופן מוחלט, הרגשה הזו רכושנית יותר מאשר אי פעם, מעין הפרעה מושלמת שמזכירה לנו להמשיך לגלול, לראות תוכן – רק כדי לאמר “אוי, לול? מה הם חשבו לעצמם?”

ותמיד יש את השאלה, האם עומד מאחורי כל עמוד פוסט חדשותי? דמויות מסתוריות שמוחות במשרדיהם בצפון גרמניה? או פשוט מערכות נטולות חוקים מזמן סוסי דיבור משלהם? אם תנסו למלא את החלל הזה בשיחות במגדלי השן, ייתכן שגם תמצאו פרסומות מטרידות שיגידו – “הוי הכחול הזה לא היה לזה ערך!”

מה יקרה אם נקים קבוצת “אנשים ללא וי כחול”?

אז מה יהיה אם ניקח את כל האנשים שעדיין לא קיבלו את הוי הכחול שלהם כדי לשתף את המחשבות שלנו? האם יקום מקום שבו הוי הכחול לא משקף אלא דופק כל אחד עם עיניים תמות? לעיתים נדמה שזה יכול להיות סוג של התכנסות חופשית, מקום שבו נדבר על כל הלין שלנו במזרח התיכון, ובינתיים הפייסבוק רואים את זה כטרף קל.

זוכרים את הסיפור על הווי הכחול של מרטין?

תכירו את מרטין, בן 29, שהזמן שלו בפייסבוק דומה לתכנון מבצע ריגול שמפנה את התייחסויות הקולגות שלו למצב הנפשי שלו. לאימתו, לאחר כל כך הרבה ניסיונות לקבל את הוי המיוחל, ביקש – “אני מוכן לשלם בת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן