זמן שהייה ואחוז נטישה מה זה בדיוק אומר?

זמן שהייה ואחוז נטישה מה זה בדיוק אומר?

לפתוח עסק חדש זה דבר מרגש במיוחד. בין אם מדובר על עסק שאנו פותחים לראשונה בחיינו או עסק נוסף שמצטרף למגוון עסקים נוספים, זה תמיד יהיה דבר גדול שדורש מאתנו לא מעט זמן ומאמץ. כדי שעסק חדש יצליח להגיע אל לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, הוא צריך תכנית שיווקית טובה ומוצלחת כמו אסטרטגיית הקמת אתרים.

הדבר נכון לכל עסק ולא רק לעסקים חדשים. כמובן שעסקים חדשים צריכים דבר ראשון את הפריצה לתודעה וחשיפה גדולה כמה שיותר, אך גם לאחר כמה שנים שהעסק כבר לא חדש – הוא צריך להמשיך בקו הפרסומי שלו ללא הפסקה, כדי להמשיך ולהגיע אל כמה שיותר לקוחות.

שיווק באינטרנט – מגוון פעולות הניתנות למעקב

כיום בעידן האינטרנט שהולך וצובר תאוצה מרגע לרגע, השיווק באינטרנט הפך להיות הדבר הבא עבור כל העסקים. מכיוון שקיימות מגוון פלטפורמות שיווקיות שונות ברשת, כל עסק וחברה יכולה לבחור את הפלטפורמה הרלוונטית אליה, ולשווק באמצעותה את יתרונות ותועלות החברה ושירותיה. (קראו גם על החזר מס באינטרנט).

היתרון הגדול בשיווק באינטרנט שקיים בכל פלטפורמה הוא אופן המדידה והמעקב אחר התוכנית השיווקית שנתפרה לעסק. אם בעבר השיווק היה נשען בעיקר על פרסומות ברדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות או הפצת פלאיירים – היה מדובר בפעולות שיווק נרחבות, אך בלתי מדידות בעליל. מכיוון שלא הייתה דרך לספור ולדעת אילו וכמה אנשים נחשפו אל אותן פרסומות שהופצו, ומה ההשפעה שהפרסום עשה בפועל.

כיום בעזרת השיווק באינטרנט ניתן לעקוב אחר תוצאות השיווק באופן פשוט ונוח. בין אם שיטת השיווק נבחרה להיות באמצעות קידום אורגני בגוגל, קמפיינים ממומנים בגוגל, רשתות חברתיות או הפניות אל תוך אתר האינטרנט של העסק – מקימי הקמפיין יכולים בכל זמן נתון להיכנס אל כלי הסטטיסטיקה של הקמפיין השיווקי שעלה לאוויר, וכך לבדוק לכמה אנשים הפרסום הגיע, כמה זמן שהייה הגולשים ביצעו באתר וגם כמה אחוזי נטישה יש מכלל הגולשים.

זמן שהייה

המושג זמן שהייה מתייחס אל פרק הזמן בו הגולשים בילו באתר, דף נחיתה או כל פלטפורמה אינטרנטית אחרת אליה הם הופנו מתוך הקמפיין שעלה ברשת. לרוב מודעות פרסומיות ברשת מציגות באופן כללי ומתומצת את החברה, שירותי העסק או מידע אטרקטיבי שצריך למשוך את הגולשים להקליק במקום רלוונטי במודעה, וכך להפנות אותם אל האתר הראשי של העסק.

כעת שהם נמצאים באתר בעקבות אותה מודעה פרסומית שמשכה אותם, ניתן למדוד את משך השהייה שלהם באתר באופן סטטיסטי או מדויק בהתאם למטרה. בעקבות אפשרות המדידה של זמן השהייה ניתן להבין האם האתר איכותי ונגיש עבור הגולשים שמגיעים אליו, או שמא צריך לבצע בו שיפורים שונים כדי להגדיל את זמן השהייה.

אחוז נטישה

המושג אחוז נטישה מתייחס אל מושג זמן שהייה באתר שהוסבר בסעיף הקודם, כך שאם זמן השהייה של הגולשים נמצא קצר במיוחד – זה מעיד על אחוז נטישה גדול של גולשים רבים ׁ(שעשוי לפגוע בתהליך קידום אורגני). אם הגולשים שנמצאים באתר לא מצאו דבר רלוונטי אליהם באתר, ולמעשה איבדו עניין במה שיש לאתר להציע להם הם פשוט יינטשו את האתר עבור אתר אחר או ימשיכו עם עיסוקיהם.

לסיכום, כדי ששיווק באינטרנט עבור העסק יהיה איכותי, טוב ומניב עלינו לשאוף ככל האפשר להגדלת זמן השהייה של הגולשים באתר, וכך בהתאם להפחית את אחוזי הנטישה של הגולשים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט