המועצה לצרכנות: 45% מהשכירים לא ביקשו החזרי מס מעולם, בעיית אמון או עצלנות?

המועצה לצרכנות: 45% מהשכירים לא ביקשו החזרי מס מעולם, בעיית אמון או עצלנות?

על פי סקר שביצעה המועצה לצרכנות מסתבר שארבעים חמישה אחוז מהשכירים במשק לא הגישו אף פעם דוחות שנתיים למס הכנסה ולכן לא נהנו מהחזרי מס אם מגיעים להם.

הסיבות לאי הגשת דוחות אישיים על ידי שכירים

קיימות סיבות רבות לאי הגשת הדוחות הללו:

  • שכירים רבים אינם רוצים להתעסק עם מס הכנסה. הגוף הזה מפחיד אותם והם לא רוצים להתחיל תהליך שבסופו של דבר יחזור אליהם כמו בומרנג והם יצטרכו לשלם מס עבור נושאים שלא ידעו שהם אמורים לשלם מס, או לא רצו לשלם כמו הכנסות משכר דירה.
  • שכירים רבים עובדים שנים רבות במקום עבודה אחד והם סומכים על חשבי השכר שמבצעים את עבודתם כראוי ולכן להערכתם הם משלמים מס נכון ולא מגיעים להם החזרי מס.
  • רוב השכירים שאינם עוסקים בתחום החשבונאות או בתחומים הקשורים לכספים, אינם מודעים לזכויות השונות הקיימות לשכירים כמו נקודות זיכוי עבור סיטואציות מיוחדות, המקנות להם אפשרות לשלם מס מופחת.
  • אנשים רבים מתעצלים לאסוף את כל הניירת, טופסי 106 של כמה שנים שלהם ושל בת הזוג, אישורים מחברות הביטוח, תרומות ועוד. עצלות זו נובעת בעיקר מהעובדה שהם לא מאמינים שבאמת מגיע להם החזר מס.
  • מס הכנסה יודע לגבות כספים אך גם מגיע החזר מס, הציבור אינו מאמין שמוסד זה אכן יחזיר את הכספים המגיעים ללקוחות על פי החישובים שייעשו.
  • בקרב השכירים אין מודעות לצורך ולביצוע בדיקה של חישובי המס בתחילת כל שנה אזרחית לאור שינויים שקרו בשנת המס הקודמת כמו חודשים שבהם אחד מבני הזוג לא עבד וקיבל דמי אבטלה או עקב חופשת לידה.

לאור זאת אין כל מפתיע שכמות כה גדולה של שכירים לא משכו את כספי המס המגיעים להם וסכומי הכסף נותרים ברשות המיסים.

ההמלצה היא לאסוף את הניירת ולהעביר אותה למשרדנו כדי לבחון את הנתונים בסימולטור ואם אכן קיים החזר מס, יוגש דוח אישי והחזר המס יועבר לחשבון הבנק של הלקוחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט